پارچه ها, مجله کیش کالا

پارچه لنین طرحدار

پارچه لنین طرحدار

پارچه لنین طرحدار

پارچه لنین طرحدار یکی از بهترین مزایای پارچه لینن به کار برده شدن الیاف طبیعی در بافت آن می باشد. در نتیجه این پارچه بسیار خنک و جذب کننده رطوبت است. لینن طرح دار به دلیل نوع بافت خاص خود دارای تنفس پذیری زیادی نیز می باشد. در نتیجه این پارچه برای دوخت لباس های خنک و ضدتعریق بسیار مناسب است. یکی از مهمترین خصوصیات پارچه لینن طرحدار، ثبات رنگی بالای آن می باشد. این پارچه دارای کیفیت رنگی بسیار فوق العاده ای می باشد.

گذری به تاریخچه پارچه لینن طرحدار

پارچه لینن تاریخچه‌ ای قدیمی دارد؛ در واقع این پارچه یکی از قدیمی‌ترین پارچه ها به شمار می آید. منشا تولید این پارچه از ساقه گیاه کتان است؛ سر منشا طبیعی دارد. تاریخچه لینن به حدود بیش از ۱۰ هزار سال پیش بر می گردد منشا پارچه لینن در بین النهرین می‌ باشد. به دلیل ویژگی های عالی پارچه لینن، یکی از محبوب ترین پارچه ها در بین افراد بوده است. به خصوص این پارچه در زمان های گذشته یکی از پرطرفدارترین پارچه ها برای تمامی اقشار جامعه در مصر بوده است. جالب است بدانید که پارچه لینن طرحدار همانند پارچه لینن ساده قدمتی طولانی دارد. در واقع در زمان های گذشته هنرمندان با نقاشی های دستی، مهر و گلدوزی روی پارچه لینن طرح های زیبایی را اجرا می کردند؛ در نتیجه این پارچه طرح دار به وجود آمد.

کاربردهای پارچه لینن طرحدار

یکی از مهم ترین خصوصیات پارچه لینن، ضد حساسیت بودن آن می باشد. این ویژگی باعث شده تا با پارچه لینن بتوانید ایده های بسیار گوناگونی را به منصه ظهور برسانید. همچنین این پارچه بسیار راحت و سبک بوده و برای دوخت لباس های روزمره و راحتی ایده ای عالی می باشد.

یکی از اصلی ترین کاربرد های پارچه لینن طرحدار در دوخت انواع مانتو های تابستانی و بهاره می باشد. بر اساس نوع طرح و رنگ پارچه لینن خود می‌توانید پارچه مناسب برای ترکیب کردن با آن را پیدا کنید. در انتخاب پارچه برای ترکیب کردن با لینن به ضخامت و نوع پارچه دقت کنید که با لینن تناسب داشته باشد.

الیاف به کار رفته شده در پارچه لینن

پارچه لینن که از قدیمی ترین پارچه های موجود در جهان است. این پارچه زیبا منشا طبیعی دارد و الیاف آن از ساقه گیاه کتان تولید می شوند. الیاف به کار رفته شده در این پارچه، آن را ضد حساسیت و آلرژی کرده است. معمولا الیاف لینن با سایر الیاف دیگر به صورت ترکیبی ترکیب شده پارچه لینن را تشکیل می‌دهند. الیاف ترکیبی با این پارچه می توانند از نوع طبیعی یا مصنوعی باشند.

میزان ضخامت پارچه لینن طرحدار

ضخامت پارچه لینن بر اساس نوع این پارچه تعیین می شود. معمولا پارچه های لینن دارای ضخامت متوسطی می باشند. پارچه لینن دارای میزان ضخامتی است که حالت بدن نمایی ندارد. هوا به راحتی از این پارچه عبور می کند و این پارچه تنفس پذیر می باشد. در نتیجه برای دوخت لباس های تابستانی گزینه ای عالی به شمار می آید.

ثبات رنگی بسیار بالا

یکی از اصلی‌ترین خصوصیات پارچه لینن طرحدار، ثبات رنگی بسیار بالای آن می باشد. طرح های ایجاد شده روی این پارچه ثبات رنگی بسیار بالایی دارند و با شست و شو از بین نمی روند. به همین دلیل حتی از لباس های لینن طرح دار خود می توانید تا سال های سال استفاده کنید. در شستشوی این پارچه باید از شوینده های ملایم استفاده کنید. چرا که شوینده های حاوی سفید کننده می‌توانند به رنگ و بافت هر نوع پارچه ای آسیب برسانند. با شست و شوی درست پارچه لینن طرحدار و مراقبت صحیح از آن لباس هایی مقاوم و با ثبات رنگی بالا خواهید داشت.

دیدگاهتان را بنویسید